De 4de skill die ik heb mogen volgen is Transmedia van Mark Stevens. Ik heb deze skill gekozen omdat, ik na het zien van de introductie video over dit onderwerp was ik meteen geïnteresseerd.
In de eerste les is uitgelegd wat Transmedia betekend en hoe het gebruikt wordt in de praktijk. Het voorbeeld van Harry Potter is goed blijven hangen bij mij.
Het is een verhaal van in dit geval Harry Potter dat over verschillende kanalen verspreid wordt en gezien wordt. Zo heb je van Harry Potter niet alleen films, maar ook boeken en spellen. Doormiddel van Transmedia wordt de hele wereld een geheel over alle kanalen.
Vervolgens werd onze eindopdracht uitgelegd: Maak een campagne voor een bedrijf en zorg dat de hoofdpersoon een wereld heeft en bedenk daar een boodschap en verhaal bij.
Toen dit uitgelegd is zijn Job Römkens aan de slag gegaan voor het merk Lacoste.
We hebben het plan eerst uitgewerkt in Word en zijn daarna een PowerPoint gaan maken.
Zie de foto’s hieronder.
Feedback:
Goede presentatie, wel de verkeerde doelgroep gekozen. Crocki is meer voor kinderen en zal de volwassen doelgroep van 18 tot 30 niet aantrekken.
Met een jongere doelgroep was het verder een goede presentatie.