Deze skill heb ik vorig jaar gedaan, vooraf heb ik dit aan Joost gevraagd of dit mocht en hier is toestemming voor gegeven.

 

De eerste skill die ik gekozen heb was gedragsbeïnvloeding, ik verwachte van deze skill om een manier te leren om de consument de kunnen beïnvloeden / manipuleren maar al snel werd er in de eerste lessen verteld dat het niks met manipulatie te maken heeft.

Het uiteindelijke verslag wat er ingeleverd moest worden moest in groepjes gemaakt worden met als afsluiter een video over het eindproduct. Het eindproduct moest een strategisch plan zijn voor een bedrijf om zo meer te verkopen van een product. In ons geval was het bedrijf Flink en probeerde we doormiddel van emailmarketing meer mensen fruit te laten bestellen.

Om dit te bereiken zijn we 12 stappen gaan volgen. We zijn het gewenste gedrag gaan onderzoeken en hoe we dit kunnen bereiken.

Deze stappen zijn vervolgens uitgewerkt in een Word bestand en daarna in een PowerPoint die gepresenteerd is.

Als feedback hierop kregen wij die van Joost Wijen binnen.

Hi all,

Allereerst leuke presentatie! Jullie opdracht en daarmee de skill is voldaan! 

Feedback nog vanuit mijn kant:

“Als groep zijn jullie alle lessen geïnteresseerd en gemotiveerd geweest. Jullie hebben in de presentatie laten zien dat jullie de principes van Gedragsbeïnvloeding kunnen toepassen binnen een case. Hartstikke goed! De skill is hiermee voldaan! Jammer dat jullie in de presentatie alle 12 stappen uitleggen in plaats van de gerichte babysteps. Dat had jullie verhaal concreter en duidelijker gemaakt. Al met al is de skill goed uitgevoerd en voldaan!”

Persoonlijk ben ik blij met deze feedback en heb ik veel geleerd van deze skill, vooraf dacht ik vooral dat het ging over manipulatie. Maar toch ben ik erachter gekomen dat het meer is dan dit en dat het zeer belangrijk is voor het creëren van goede marketing.

Zie hieronder de slides van deze PowerPoint.