![](http://jarnojanknegt.nl/wp-content/uploads/2024/01/Driessen-1024x256.jpg)
Met Personal Coaching hebben wij meerdere keren het geluk mogen ervaren dat wij welkom waren bij Driessen, aangezien ik nooit ziek was heb ik het genoegen gehad hier elke keer bij geweest te zijn. Hieronder kunt u lezen over wat wij hier gedaan hebben en wat ik ervan vond.
Dag 1
Na een lange reis van een uur naar Helmond te hebben gemaakt kwam ik aan bij Driessen, eenmaal aangekomen mochten we plaatnemen in een zaal. In deze zaal is uitgelegd waar Driessen voor staat en wat zij doen. Het werkgeluk staat voor hun centraal en met meerdere bedrijven binnen de groep proberen zij overal mensen in de publieke sector te helpen. Ook vond ik het heel interessant dat er een kinderopvang is op de locatie, dit is gedaan om zo mensen dichtbij hun kinderen te houden zodat, hun band sterk blijft ( tevens is het ook heel gemakkelijk ).
Na een mooie rondleiding op het terrein mochten wij gaan en zouden wij snel terugkomen!
Dag 2
Vandaag mocht ik de auto van mijn vader meenemen, dit zorgde ervoor dat ik maar 25 minuten onderweg was in plaats van een uur. De 2de dag stond centraal om solliciteren, wij hebben allemaal tips en tops gekregen om het beste uit onze sollicitatie te halen.
Vervolgens moesten wij een sollicitatie video maken, zie het filmpje hieronder.
Dag 3
Vandaag stond in het teken van LinkedIn. Er is uitleg gegeven over hoe je het beste uit LinkedIn kan halen en verbeter tips voor mijn eigen pagina. belangrijke tips die ik hier uit heb gehaald:
- Bij Info een kort maar informatief stukje over mezelf zetten.
- Vrijwilligerswerk vermelden indien je dit doet. ( voor mij handig aangezien ik dit doe )
- Google analytic skills toevoegen.
- Contact gegevens zoals mail en telefoonnummer toevoegen.
Voor mijn gehele LinkedIn pagina klik hier.
Dag 4
Vandaag hebben we het genoegen gehad om een presentatie van Koen de Rooij gehoord te hebben. Hij heeft verteld over de belangen van Storytelling en hoe je dit het beste kan doen.
de grootste fout die mensen het vaakst maken met presenteren is dat zij de volgorde: What -> How -> Why verkeerd doen.
Het moet namelijk andersom, om mensen geboeid te houden is het belangrijk om eerst te vertellen waarom het een probleem is of waarom mensen dit moeten horen. Op deze manier houd je de aandacht van de mensen.
Daarna is het belangrijk om uit te leggen hoe dit probleem opgelost kan worden.
En tot slot komt de wat vraag: Wat hebben de mensen er nou aan, Wat heeft deze oplossing bijvoorbeeld voor positieve impact op jou leven.
Op het einde van de ochtend kregen wij de opdracht om dit toe te passen in een video of pitch voor de opleiding Commerciële Economie. Zie hieronder de uitkomst van de deze prachtige video waar humor en de waarom vraag centraal staat.
Deze video is samen gemaakt met Jules Agricola en Joeri Nijs achter de camera.